جستجو برای:
سبد خرید 0
  • دوره‌های آموزشی
    • بسته جامع آموزشی
    • آموزش اقتصاد کلان برای فعالیت در بازارهای مالی
    • آموزش استراتژی های معاملاتی تحلیل تکنیکال
    • آموزش اکسپرت نویسی و اندیکاتورنویسی با MQL4
    • تابلوخوانی و فیلترنویسی بورس تهران (مقدماتی تا پیشرفته)
    • آموزش بازار آتی و اختیار معامله (بازار مشتقه در بورس و بورس کالا)
    • پرایس اکشن البروکس
    • مدیریت ریسک
    • استراتژی معاملاتی ایچیموکو
    • آموزش فارکس (از مبانی تا استراتژی معاملاتی)
    • تحلیل بنیادی مقدماتی
  • آموزش‌های رایگان
    • تحلیل‌گر تکنیکال (مقدماتی و پیشرفته)
    • تحلیل امواج الیوت با نرم افزار ادونسدگت Advanced Get
    • تحلیل حرکات قیمت (پرایس اکشن سبک لنس بگز)
    • روانشناسی در بازار
    • راهکارهای تقویت ذهن و جسم معامله گر
    • نحوه شناسایی ریزش بازار
    • نکات مهم در تحلیل تکنیکال
    • آموزش کریپتوکارنسی (بازار ارز رمزها)
    • کلیات تحلیل بنیادی
  • ربات‌ها و اندیکاتورها
    • ربات‌ها
    • اندیکاتورها (استراتژی ها)
    • استراتژی های رایگان
  • مقاله‌ها
    • مقالات آموزشی
    • تحلیل بازار بورس (سهام)
    • تحلیل بازار فارکس
    • تحلیل بازار کریپتو (ارز دیجیتال)
    • تحلیل بازار طلا و ارز
    • مصاحبه‌های مهم
    • تاس پیشگو
  • پادکست و ویدئو
    • پادکست‌ها
    • ویدئوها
  • درباره ما
  • تماس با ما
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • info@felfelani.ir
perm_identity
سبد خرید 0
0
محمدرضا فلفلانی
  • دوره‌های آموزشی
    • بسته جامع آموزشی
    • آموزش اقتصاد کلان برای فعالیت در بازارهای مالی
    • آموزش استراتژی های معاملاتی تحلیل تکنیکال
    • آموزش اکسپرت نویسی و اندیکاتورنویسی با MQL4
    • تابلوخوانی و فیلترنویسی بورس تهران (مقدماتی تا پیشرفته)
    • آموزش بازار آتی و اختیار معامله (بازار مشتقه در بورس و بورس کالا)
    • پرایس اکشن البروکس
    • مدیریت ریسک
    • استراتژی معاملاتی ایچیموکو
    • آموزش فارکس (از مبانی تا استراتژی معاملاتی)
    • تحلیل بنیادی مقدماتی
  • آموزش‌های رایگان
    • تحلیل‌گر تکنیکال (مقدماتی و پیشرفته)
    • تحلیل امواج الیوت با نرم افزار ادونسدگت Advanced Get
    • تحلیل حرکات قیمت (پرایس اکشن سبک لنس بگز)
    • روانشناسی در بازار
    • راهکارهای تقویت ذهن و جسم معامله گر
    • نحوه شناسایی ریزش بازار
    • نکات مهم در تحلیل تکنیکال
    • آموزش کریپتوکارنسی (بازار ارز رمزها)
    • کلیات تحلیل بنیادی
  • ربات‌ها و اندیکاتورها
    • ربات‌ها
    • اندیکاتورها (استراتژی ها)
    • استراتژی های رایگان
  • مقاله‌ها
    • مقالات آموزشی
    • تحلیل بازار بورس (سهام)
    • تحلیل بازار فارکس
    • تحلیل بازار کریپتو (ارز دیجیتال)
    • تحلیل بازار طلا و ارز
    • مصاحبه‌های مهم
    • تاس پیشگو
  • پادکست و ویدئو
    • پادکست‌ها
    • ویدئوها
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود و ثبت نام

امواج انگیزشی در الیوت Motive Waves

access_time2020/12/22
perm_identity ارسال شده توسط AdminMohammadreza
folder_open مقالات
visibility 5.59k بازدید

 

دو نوع موج حرکتی وجود دارد: انگیزشی ( همان جنبشی )و مورب. اکنون هر دو نوع از این موج ها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

1 4

امواج جنبشی بر اساس میزان اصلاح موج3 توسط موج 4 به دودسته کلی

پیشرو یا شتابدار Impulse و مورب (Diagonal) تقسیم میشوند

2 2

موج‌های انگیزشی یا impulse waves:

موج انگیزشی نوعی موجی است که ما تاکنون از آن استفاده کرده ایم تا نشان دهیم چگونه ساختار موج الیوت در کنار هم قرار گرفته است. این رایج ترین موج محرک و آسانترین مکان برای ترید در یک بازار است. . این امواج شامل ۵ ریزموج هستند که در راستای روند بزرگ‌ترین موج حرکت می‌کنند.

هدف از ایجاد موج انگیزشی حرکت بازار است. از بین انواع مختلفی از امواج حرکتی ، امواج انگیزشی دارای بهترین عملکرد در این امر هستند.

مانند همه امواج حرکتی ، پنج موج زیر موج: سه موج حرکت و دو موج اصلاحی. این به عنوان یک ساختار ۵-۳-۵-۳-۵ نشانه گذاری شده است.

3 1

امواج انگیزشی یک اصطلاح مورد استفاده در نظریه امواج الیوت است که به توصیف حرکت قوی قیمت سهام منطبق با مسیر اصلی روند می پردازد. این امواج انگیزشی در اشکال موج 1 ،موج 3 و موج 5 نامگذاری شده اند. به جنبش های رو به پایین قوی در روند نزولی نیز امواج انگیزشی اطلاق میشود. موج های انگیزشی روندها را می سازند.

4 1

طبق آنچه در فوق گفته شد به موج‌های ۱ و ۳ و ۵ “موج های اصلی” و به موج‌های ۲ و ۴ نیز “موج‌های اصلاحی” می گویند دلیل نام گذاری موج های اصلاحی این است که باعث تصحیح موج قبلی خود میشوند.

موج اول دارای رالی ضعیفی بوده و درصد کمی از تریدرها در این موج دست به ترید میزنند. در تئوری امواج الیوت موج 1 در آغازش به ندرت قابل مشاهده است. وقتی اولین موج یک بازار صعودی آغاز می‌شود، اخبار اساسی هنوز هم در سرتاسر جهان منفی است، روند قبلی هنوز هم با قدرت در حال کار است و تحلیلگران بنیادین پیش‌بینی درآمد خود را پایین‌تر می‌آورند.

ویژگی های موج 1:

بازار  نزولی – ناامیدی – سیگنالی در اندیکاتور دیده نشده –  ورود پول هوشمند

  • در این موج  بعد از اتمام موج اول موج دوم شروع میشود.
  • موج دوم بدون آن که قیمت Low جدیدی بسازد ، به اتمام میرسد و معمولا حدود 50 تا 62 درصد افزایش قیمتی را که در موج 1 داشته ایم اصلاح میکند و بازار از حول و حوش همان نقطه آماده رالی دیگری میشود.
  • ویژگی های موج 2:

اصلاح قیمت  بین 50 تا 61.8 –  ترس

4 2

  • موج سوم موجی که بیشترین سود و بیشترین افزایش قیمت را در خود دارد. حجم معملات در موج 3 افزایش یافته و به نسبت موج 1 شیب تند تری دارد. در این موج در بالای موج 1 Stop های زیادی وجود دارد و بر اساس Stop ها گپ ایجاد خواهد شد و گپ علامت خوبی بر در جریان بودن موج 3 است.
  • موج چهارم موج چهارم موجی است بسیار زمان بر زیرا اصلاحش از هر نوع اصلاحی میتواند باشد (زیگزاگ ، پهنه و …) . در این موج قیمت نمی تواند وارد محدوده موج 1 شود.در پایان موج چهارم بیشتر Buy ها قرار داده شده و بازار شروع به حرکت میکند.

5

6

7

 موج پنجم در مقایسه با موج 3 از قدرت و تداوم لازم برخوردار نیست. توسعه موج 5 به خاطر گروه کوچکی از تریدرها می باشد. در اواسط و اواخر موج توجه ویژه ای رسانه ها دارند و معمولا در انتهای موج 5 واگرایی دیده میشود. زمانی که موج 5 High بالاتری از موج 3 میسازد برای توسعه یافتن از قدرت و تداوم لازم در مقایسه با موج 3 برخوردار نیست. درنهایت زمانی که این آخرین Buy ها نیز خاتمه یافت نقاط پایانی یازار خاتمه یافته و وارد فاز جدیدی می شویم

امواج انگیزشی گسترش یافته

9

ویژگی های کلیدی

بزرگترین موج گرایشی است.

در موج 1، 3 و 5 ظاهر میشود.

(نکته: امواج 1 و 3 و 5 همزمان نمیتوانند امتدا د یابند.)

عموما برای بازار سهام و تبادلات ارزی موج 3 گسترش یافته میشود و برای بازار کالا این اتفاق در موج 5 خواهد افتاد.

در بیشتر موارد ، امواج انگیزشی آنچه را که “extension” نامیده می شود ، در الگوی عادی خود نشان می دهند. این بدان معنی است که یکی از سه زیر موج حرکت اصلی ، یک موج بلند با ریز موجهای های متعدد خواهد بود.

10 1

12 1

13 1

امواج انگیزشی کوتاه شده Truncated Waves

ویژگی های کلیدی

موج 5 نباید فراتر از محدوه موج 3 پیشروی کند.

دارای 5 ریز موج میباشد.

بیشتر اوقات پس از یک موج 3 قوی ظاهر میشود.

مواقعی وجود دارد که بازار در موج ۳ چنان گسترده شده است که نیروی زیادی باقی نمی ماند تا موج پنجم به اتمام برسد. وقتی این اتفاق بیفتد ، این احتمال وجود دارد که آخرین موج جنبشی ، موج ۵ ، قبل از شروع اصلاح بازار در جهت مخالف ، به بالای موج ۳ نرسد. در این مرحله ، بازار بسیار خسته است. این شرط اغلب “failure” یا “Truncation” به معنی “ناقص یا کوتاه شده” نامیده می شود. موج پنجم کوتاه شده ، مانند همه امواج حرکتی از ۵ موج زیر موج تشکیل شده است.

14

15 1

امواج مورب

ویژگی های کلیدی:

موج 4 در اغلب اوقات وارد محدوده موج 1 میشود.

امواج 1 ، 3، 5 از سه ریز موج تکشیل شده اند.

معمولا نشانه خستگی یا به اتمام رسیدن الگو یک درجه بزرگتر از خود میباشند.

عموما دو خط امتداد نقاط سقف و کف مثلث همگرا میباشند.

موج مورب نوع دوم موج محرک است. این یک موج جنبشی نیست. با این حال ، مانند همه امواج حرکتی ، از پنج زیر موج تشکیل شده و قصد دارد بازار را در جهت روند حرکت دهد. تفاوت در این است که مورب مانند یک گُوِه به نظر می رسد – یا در حال گسترش یا انقباض است. همچنین بسته به نوع مورب ، مشاهده می شود که امواج زیر مورب ممکن است شمارش پنج تایی نداشته باشد.

مانند همه موج های حرکتی ، هر موج فرعی فعال مورب هرگز به طور کامل موج محرک قبلی خود را اصلاح نمی کند. علاوه بر این ، زیر موج ۳ مورب هرگز نمی تواند کوتاهترین موج باشد.

16

مورب پایانی

مورب پایانی نوعی خاص از موج است که در موج ۵ یک جنبش یا در آخرین موج از یک الگوی اصلاحی رخ می دهد – موج C از اصلاح A ، B ، C. این موج اغلب هنگامی رخ می دهد که حرکت قبلی روند خیلی سریع انجام شده است. در همه موارد ، آنها در انتهای موج انگیزشی درجه بالاتر یا موج اصلاحی مشاهده می شوند. این الگوی موج ، خاتمه روند قبلی از یک درجه بالاتر را نشان می دهد.

ساختار موج مورب پایانی با موج جنبشی متفاوت است. در جایی که موج جنبشی دارای ساختار کلی ۵-۳-۵-۳-۵ باشد ، مورب پایانی دارای تعداد ساختار ۳-۳-۳-۳-۳ است. هر پنج موج از یک مورب در حال پایان ، هرکدام تنها به سه موج می رسند و این نشان دهنده فرسودگی روند درجه بزرگتر است. همچنین ، موج ۲ و موج ۴ ممکن است یکدیگر را همپوشانی کنند.

بسیاری از موربهای پایانی دارای شکل گُوِه ای هستند که در دو خط همگرا قرار می گیرند. با این حال ، مواردی وجود دارد که گُوِه در حال گسترش است (اگرچه نادر است).

لطفا در نظر داشته باشید که زیر موجهای مورب پایانی، که از هر سه موج تشکیل شده اند ، از نظر ماهیت اصلاحی هستند.

17 1

مورب پیشرو

مورب های پیشرو ، که بسیار نادر هستند ، یا در موقعیت موج ۱ از موج جنبشی یا در موقعیت موج A از تصحیح زیگزاگ یافت می شوند. آنها از ساختار موج ۵-۳-۵-۳-۵ مانند موج جنبشی برخوردار هستند ، اما ، در این حالت ، موج ۲ و موج ۴ با هم همپوشانی دارند و یک الگوی گُوِه را با خطوط مرزی همگرا تشکیل می دهند.

از آنجا که از تقسیمات پنج موج موجهای ۱ ، ۳ و ۵ ، این الگو نشانگر ادامه روند است ، در حالی که الگوی مورب انتهایی ۳-۳-۳-۳-۳ نشان دهنده خاتمه روند است. پس از تصحیح بازار و پس از مورب پیشرو (اگر کل مورب اصلاح نشود) می توان انتظار داشت که این روند در جهت مورب پیشرو ادامه یابد.

18 1

*پنج موجی ها  معمولا در امواج زیر رخ میدهند.

19 1

قوانین اصلی امواج انگیزشی:

  • هیچ بخشی از موج 2 نمی تواند بیش از موج 1 عقب نشینی کند. )موج 2 هیچگاه صد درصد موج 1 را اصلاح

نمی کند.

  • موج 3 باید انگیزشی باشد. )موج 3 هرگز کوتاهترین موج انگیزشی نیست، البته همیشه طولانی ترین هم

نیست.

  • موج 4 هرگز وارد قلمرو موج 1 نمی شود. امواج 1 و 2 و 4 نمی توانند با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

البته در مورب ها تقریبا همیشه موج 4 وارد قلمرو موج 1 میشود.()در بازارهای کالا همپوشانی 10 تا 15 درصدی نیز قابل قبول است.

  • موج 1 باید انگیزشی یا مورب پیشرو باشد.
  • هردو موج 3 و موج 1 نمیتوانند دارای موج 5 ناقص باشند.
  • موج 4 می تواند هر الگوی اصلاحی باشد.
  • موج 5 باید یک موج انگیزشی یا مورب خاتمه دهنده باشد.
  • موج 2 حداقل باید 20 درصد از موج 1 را اصلاح کند. )اگر نکند احتمالا موج 1 هنوز ادامه دارد یا ساختار

موجی تغییر می کند.

  • موج 3 باید بزرگتر از موج 2 باشد. )از نظر رشد قیمتی
  • موج 3 نباید کمتر از یک سوم موج 1 باشد.
  • موج 3 هرگز نباید از هر دو موج 1 و 5 کوتاه تر باشد. بیان دیگری از قانون دوم

 

قوانین فرعی – دستورالعملها – امواج انگیزشی:

  • موج 1 میتواند یک مورب پیشتاز باشد اما نادر است.
  • موج 2 معمولا زیگزاگ است و به ندرت مثلث است.
  • موج 4 به ندرت زیگزاگ است.
  • موج 4 معمولا تا پایان موج قبلی 4 از 3 از یک درجه کوچکتر، تصحیح می کند.
  • امواج 2 و 4 معمولا بین زیگزاگ و پهنه متناوب هستند، تناوب دیگر بین مثلث و پهنه است.
  • موج 5 معمولا فراتر از موج 3 می رود.
  • یکی از امواج انگیزشی1 و 3 و 5 منبسط می شود. یعنی حداقل 1.618 برابر موج انگیزشی قبلی/بعدی است.

انبساط موج 3 در بازار سهام و انبساط موج 5 در بازار کالا رایج است، معمولا اگر موج 1 منبسط شود انتظار می رود موج 3 و 5 طولی برابر داشته باشند و اگر موج 3 بسط پیدا کند انتظار می رود موج 1 و 5 طول برابری داشته باشند و اگر موج 1 و 3 برابر باشند، انتظار می رود موج 5 منبسط شود، به ندرت دو موج انگیزشی در یک ساختار منبسط می شود اما اگر اتفاق افتد احتمالا موج 3 و 5 خواهد بود.(

  • موج 5 غیر منبسط از درجه اولیه معمولا دارای حجم معاملات کمتری از قله موج 3 است واگرایی در حجم و اندیکاتور OBV  اما وقتی موج 5 منبسط می شود احتمالا حجم معاملات در 5 بیشتر می شود.
  • معمولا موج 5 شیب کمتری از موج 3 دارد.
  • موج 2 به طور کلی بیش از 30 درصد از موج 1 را اصلاح می کند.
  • موج 2 معمولا کمتر از 80 درصد از موج 1 را اصلاح می کند.
  • احتمالا اصلاح موج 2 بین 50 تا 61.8 درصد از موج 1 است.
  • حرکت قیمت در موج 2 باید بیشتر از جنبش قیمت در امواج 2 از 1 و 4 از 1 و 2 از 3 و 4 از 3 باشد.
  • اگر جنبش موج 2 تا پایان موج قبلی 4 از 1 ادامه یابد، احتمالا کامل شده است.
  • بعید است موج 3 کوچکتر از موج 1 باشد. از نظر قیمت
  • محدوده موج 3 بین 1.5 تا 3.5 برابر قیمت موج 1 است.
  • هر دو موج 4 و 2 جنبش قیمتی یکسانی دارند.
  • موج 4 معمولا 38.2 درصد از موج 3 را اصلاح می کند. به طور کلی معمولا بیش از 20 درصد از موج 3 را اصلاح می کند.
  • موج 4 نمی تواند بیش از 50 درصد از موج 3 را اصلاح کند.
  • حرکت قیمت در موج 4 باید بیشتر از جنبش قیمت در امواج 2 از 3 و 4 از 3 و 2 از 5 و 4 از 5 باشد.
  • اهداف موج 5 معمولا برابر است با: 61.8 درصد از موج 1 یا 100 از موج 1 یا 161.8 از موج 1 یا 161.8

از ابتدای موج 1 تا پایان موج 3 .

  • در موج 5 منبسط احتمالا طول قیمت حدود 161.8 درصد از ابتدای موج 1 تا انتهای موج 3 است.
  • موج 2 نسبت به موج 1 زمانبرتر است، موج 2 در بیش از 10 درصد از مواقع به اندازه موج 1 زمان می برد.
  • وسیع ترین مدت زمان موج 3 ، بین 1 تا 4 برابر موج 1 است.
  • احتمالا مدت زمان موج 4 بین 100 تا 270 درصد از مدت زمان موج 2 باشد.
  • مدت زمان موج 5 معمولا کمتر از یک چهارم زمان موج 3 است.

 

محمد محمودی- سارا کورانی مقدم، گروه تحلیلی محمدرضا فلفلانی

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 11
    صفر تا صد تحلیل عرضه و تقاضا و نقش آن در بازارهای مالی برای معامله گران

    371 بازدید

  • 1 3
    همه آنچه که یک معامله گر باید در رابطه با بهترین اکسپرت فارکس بداند.

    300 بازدید

  • 2 1
    تریدر یا معامله گر کیست؟ با یکی از پولسازترین شغل های قرن آشنا شوید!

    462 بازدید

  • 3
    آیا سبدگردانی خوب است؟ صفر تا صد آنچه که باید بدانید.

    243 بازدید

  • 4
    پولبک چیست؟ آنچه تحلیلگران تکنیکال باید بدانند.

    451 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • اندیکاتورهای رایگان
  • تحلیل‌
    • تاس پیشگو
    • تحلیل بازار بورس (سهام)
      • فلزات اساسی
      • گروه ارتباطات و اطلاعات
      • گروه استخراج زغال
      • گروه استخراج کانه های فلزی
      • گروه استخراج نفت و گاز
      • گروه املاک و مستغلات
      • گروه انشار
      • گروه بانکی
      • گروه بیمه
      • گروه پیمانکاری صنعتی
      • گروه چند رشته ای صنعتی
      • گروه حمل و نقل
      • گروه خدمات فنی و مهندسی
      • گروه خرده فروشی
      • گروه خودرو و ساخت قطعات
      • گروه دارویی
      • گروه دباغی
      • گروه رایانه
      • گروه زراعت و خدمات وابسته
      • گروه ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی
      • گروه ساخت محصولات فلزی
      • گروه سرمایه گذاریها
      • گروه سیمان، آهک و گچ
      • گروه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله
      • گروه عرضه برق و آب (یوتیلیتی)
      • گروه غذایی
      • گروه فرآورده های نفتی
      • گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط
      • گروه قند و شکر
      • گروه کاشی و سرامیک
      • گروه کانی غیر فلزی
      • گروه لاستیک و پلاستیک
      • گروه ماشین آلات و تجهیزات
      • گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی
      • گروه محصولات چوبی
      • گروه محصولات شیمیایی
      • گروه محصولات کاغذی
      • گروه محصولات کامپیوتری
      • گروه مخابرات
      • گروه منسوجات
      • گروه هتل و رستوران
      • گروه واسطه گری مالی
    • تحلیل بازار طلا و ارز
    • تحلیل بازار فارکس
    • تحلیل بازار کریپتو (ارز دیجیتال)
    • مصاحبه‌های مهم
  • دسته‌بندی نشده
  • مدیا
    • پادکست
    • ویدئوها
  • مقالات
دسته‌های دوره های آموزشی
  • آموزشی
  • اندیکاتورها
  • تحلیل تکنیکال
  • تحلیل فاندامنتال (بنیادی)
  • دسته بندی نشده
  • رایگان
  • ربات ها
  • ربات ها و اندیکاتورها
درباره من

محمدرضا فلفلانی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، سیستم های اقتصادی اجتماعی گرایش تحقیق در عملیات از دانشگاه خوارزمی

  • email
    felfelanism@gmail.com
دسترسی سریع
  • خانه
  • مجله بورسی
  • آموزش‌ها
  • حساب کاربری
  • کانال تلگرامی
  • قیمت کامودیتی‌ها
  • قیمت فلزات اساسی
  • قیمت طلا و ارز
logo-samandehi
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به محمدرضا فلفلانی است.
keyboard_arrow_up